Pages

torsdag 13 december 2012

Stjärnklart

Det är sådär gnistrande kallt ute inatt. Har just tagit en sen promenad med hunden och det var stjärnklart och vackert. Tyckte mig ha läst att det skulle vara en massa stjärnfall inatt, men det såg jag inget av. Synd, för det är så magiskt. Dessutom skulle jag behöva några stjärnfall att önska på. Fler jobbuppdrag och mer pengar skulle vara två av önskningarna. December är en så knaper månad som frilansande översättare. Känns extra knaper på grund av alla extra utgifter. Är det något jag vill ha i julklapp så är det bättre ekonomi. Har tragglat och vänt på varenda öre så länge nu att jag tycker det är dags för en förändring. Hoppas universum håller med mig. Imorgon väntar jobb åt ett danskt inredningsföretag som jag jobbat åt under en längre tid. Översätter alla deras produktbeskrivningar m.m. på deras hemsida ( hipvilla.com ). Sen ska det städas, pysslas och mysas också. Det är ju fredag. Och läsas. Och skrivas. Tänkte ägna helgen åt skrivande. Riktigt gå upp i det och strunta i allt annat. Har gett mig själv en deadline för att bli mer effektiv. Har till och med skrivit in datumet i min kalender. Det skrivna har alltid lite mer tyngd än det sagda, tycker jag. Borde kanske hugga det i sten så att det inte går att ändra ;) Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar