Pages

lördag 8 december 2012

Bokfrossa!

En av många fördelar med att bo på en liten ort, är att man sällan behöver vänta så länge på att kunna låna nyutkomna böcker på biblioteket. Var i Borgholm igår för att lämna igen en omgång och låna en ny och hittade så mycket kul som jag längtat efter att läsa. I vanlig ordning blev det ett tiotal böcker förutom de jag redan har hemma som jag förlängde lånetiden på. Jag skulle kunna bo på ett bibliotek. Drömde om det redan som barn. Älskar alla hyllor fyllda av kunskap och äventyr, älskar doften (varför luktar det likadant på alla bibliotek?) och älskar lugnet och tystnaden (som oftast råder, även om jag tycker det har blivit lite slappare med "hyschandet" på senare år. Jag tycker det ska vara tyst på biblioteket, punkt slut!). Här är några av de fynd jag gjorde igår:
Hur ska jag få något gjort de närmaste veckorna? Vill bara läsa, läsa, läsa och sen skriva, skriva, skriva! Tur att det är jul snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar