Pages

tisdag 20 januari 2009

På gång

Har så länge funderat på att börja blogga, men inte kommit till skott. Nu är det dags. Det här året är nämligen det år då jag slutar att bara drömma och istället börjar göra! Slutar drömma om den där romanen som skulle bli sååå bra om jag bara skrev den nån gång. Den har skramlat runt i mitt inre länge nog. Nu ska den skrivas. Sluta drömma om hur alla låtar jag skrivit genom åren blir hits till höger och vänster med än den ena och än den andra artisten, om jag bara lärde mig att göra ordentliga demos av dem och fick ut dem till musikförlag och skivbolag. Nu har jag skaffat inspelningsprogram, ny mick m.m. och har därför slut på ursäkter. Jag är både livrädd och förväntansfull på samma gång. Here we go! Jag ska även sluta drömma om hur fint köket kommer bli när jag har målat om det och slipat upp det gamla trägolvet m.m. och helt enkelt bara göra det. Har redan fått bort de gamla tapeterna (nästan helt!). Det här är en bråkdel av allt jag vill och drömmer om, men allt kan inte göras samtidigt. Har redan testat det, fått magsår, gått i väggen och varit långtidssjukskriven. Där vill jag aldrig hamna igen. Det handlar som alla förstår om balans. Jag har en tendens att vara en "allt eller inget"-människa. Pendlar mellan att vara handlingsförlamad soffpotatis och supereffektiv superkvinna! Inte hälsosamt alls. Vill hitta ett mellanläge och hålla det under längre perioder. Leva i ett lagom tempo, aktivt men inte stressigt. Kreativt och inte utbrännande. Det är vi nog många som vill. Hoppas denna blogg ska hjälpa mig att hålla fokus.

1 kommentar:

  1. Oj, vad jag känner igen mig i din beskivning av att pendla mellan soffpotatis och superkvinna, samt att vilja tusen saker, helst samtidigt. Hur gör man för att hitta balans, finns det något knep?

    /Victoria

    SvaraRadera