Pages

lördag 19 september 2009

De e mycke nu!

Har verkligen varit dålig på att blogga sista tiden. Har så mycket att göra med mina studier i pedagogik att jag känner mig lite överväldigad. Ska väl få nån sorts rutin på det snart. Platon, Aristoteles och Rousseau har varit mitt sällskap sista veckan.
Många gubbar blir det och många teorier kring pedagogik. Har dessutom möblerat om i ateljén i helgen och ska börja måla köksluckor imorgon. Har man hus så har man inga fritidspeoblem, det är då ett som är säkert. I övrigt rustar vi för Skördefest här på Öland (nästa helg) och jag ska bland annat hjälpa min mamma att sälja gamla saker (hon är f.d. antikhandlare med en hel del prylar kvar på lagret) på en marknad. Sen ska det åkas runt och titta på vad som händer runt omkring i byarna. Mycket spännande att se, köpa och smaka på. På söndagen är det Fårets Dag vid Borgholms Slottsruin och det är alltid en höjdare. Mycket fint hantverk att både titta på och handla samt god mat och dryck. Tovar en del när andan faller på så jag hoppas hitta lite fin kardad ull att pyssla med i vinter. Blir ingen bokmässa för mig som jag först planerat. Har varken tid eller råd. Nu är man ju fattig student igen så det blir till att hålla inne på en del.
Skrivandet då? Har hittat en ny form för min roman. Ska införa ett eller kanske till och med två perspektiv till, istället för att bara skriva utifrån huvudpersonen. Kräver en del omskrivningar och omstuvningar för att få ordning på det hela, men det kommer tillföra mer till historien, känner jag. Har dessutom en barnbok på planeringsstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar