Pages

fredag 24 april 2009

Såg ni Debatt?

Sol och värme! Så skönt! Ska sitta ute och skriva idag har jag tänkt.
Såg just reprisen av Debatt (SVT) från igår. Vilken osedvanligt slemmig karl Olof Skipper är! Uäck! Och vilka åsikter! Aaaaarrrgghh!!!! Debatten handlade om övervikt och fetma. Har själv ca 20 kilo som jag skulle vilja bli av med, men jag går hellre upp 20 till än jag går till den snubben för att få råd. Vilket förakt han har för feta människor! Han menade att tjocka människor är "slöare i tanken" (läs: dummare) än andra och att de inte borde få synas i TV (t.ex. Idol) för att det kan påverka barn negativt och skapa ohälsosamma ideal om feta människor får synas på TV!!!! WHAAAAATTT!!!!????
Till och med hans fru, Anna Skipper, som inte är så nådig själv mot tjockisar, satt och vred på sig när han gick igång. Det sas så mycket dumt att hälften vore nog.
Ska skaka av mig det nu och gå ut i det vackra vårvädret! Hoppas alla får en härlig dag och att pennorna (laptop-arna) glöder därute! Kram på er, tjocka som smala. Vi är alla lika vackra och fullkomliga!

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Klart att vi alla är vackra och fullkomliga precis som vi är.Såg inte programmet, det var tur låter det som...

    SvaraRadera