Pages

tisdag 24 februari 2009

Förlovningsyra

Så har det då äntligen hänt. Förlovningen är eklaterad. Verkade ju ett tag som att det var lika otroligt att Victoria och Daniel skulle gifta sig som att jag skulle göra det. Huruvida det nånsin kommer bli en ärbar kvinna av mig (vill jag ens vara ärbar?) det vete gudarna, men nu ska det i alla fall bli det av vår Kronprinsessa. Blev betydligt mer berörd av dagens eklatering + presskonferens än jag någonsin hade kunnat tro att jag skulle bli. Grät en skvätt till och med. Hade TV:n på hela dagen och kan nog citera varenda ord utantill vid det här laget. Det var så kul att höra honom prata för första gången. Absurt på nåt vis med tanke på att de varit ihop i 7 år! Å vad bra han gjorde det. Charmigt med Ockelbo-dialekten. Han verkar onekligen vara en väldigt bra kille. Inte kan han vara rädd för starka kvinnor heller. Han är trygg i sig själv helt enkelt. Det ger många manspoäng det! Dessutom är han ju snygg. Vilket par! Blev plötsligt superrojalist! Har bott i närheten av Stureplan och är såååå glad att det inte blev nån av de där bortskämda små bratsen med backslick som stryker omkring där, som vann hennes hjärta. De är olidliga för att uttrycka sig milt. Nog för att jag alltid trott att hon hade bättre smak än så. Det här blir så bra så, som Pippi brukar säga.  Kul med bröllop. Ska bli intressant att se hur många andra par som väljer att slå till i samma veva. Bröllopsbranschen gnuggar nog händer en sån här dag.

Minns att min mormor (hon lever tyvärr inte längre) och hennes väninna klädde upp sig och till och med satte på sig söndagshatten när de skulle se Kungen och Silvia gifta sig på TV. Undrar om inte jag ska göra detsamma nästa vår. Fast jag passar inte bra i hatt. Kan kanske ha en tiara?

1 kommentar: